3Ds Max Turbo Smooth Komutu

Herkese merhaba değerli Weeb Akademi Takipçileri. Bu yazımızda sizlerle 3Ds Max’in en önemli komutlarından Turbosmooth komutunu inceleyeceğiz. Bildiğiniz üzere 3Ds Max programı günümüzde sinema, televizyon, mimari restorasyon, mimarlık, inşaat, karakter modelleme, animasyon ve bunun gibi bir çok sektörün vazgeçilmez programlarının başında geliyor. 3Ds Max’in olmazsa olmazlarından olan Turbosmooth bakalım neymiş ve nasıl uygulanıyormuş.

3Ds Max Programının temeline inecek olursak, herhangi bir obje modellerken objemiz ne kadar detaylıysa o kadar kaliteli çıkmaktadır. Bu detayları kendimiz oluşturmak istediğimizde çalışma saatlerimiz uzar, yorgunluğumuz artar ve yaptığımız işten sürekli tekrar ettiğimiz için bıkma olanağımız bir hayli yükselir. Tam bu durumda bize yardımcı olacak bir komut ortaya çıkıyor.

Turbosmoooth Modifier’ini kısaca tanımlayacak olursak, modellemekte olduğumuz herhangi bir objenin ana hatlarını oluşturduktan sonra o objeye yumuşaklık katmak için kullanılan modifier yani komuttur. Turbosmooth yapısı itibari ile objeyi çok fazla detaylandırır. Bu detaylandırma işleminin anlamı ekstra polygon, ekstra vertex ve ekstra edge eklemek olarak da düşünülebilir. Objemiz ne kadar detaylıysa yani ne kadar çok polygon varsa o kadar pürüzsüz bir yüzey elde etmiş oluruz. Tabi bu polygonların doğru konumlandırılması gerekmektedir. İşte Turbosmooth bize bu işte yardımcı olur.

Gelelim uygulanışına. Sahnemizde objemizin ana hatlarını oluşturduğumuzu varsayalım. Ana hatlarını oluşturduğumuz objemizin daha pürüzsüz bir görünüm almasını istiyoruz. Yapacağımız işlem çok basit. Objeyi seçiyoruz, obje seçili durumdayken modifier bölümüne giriyoruz. Modifierler bölümünden modifier list’i açıyoruz. Karşımıza çıkan listeden Turbosmooth modifierini seçiyoruz. Modifieri seçer seçmez objemize uygulanacaktır. Bunu çıkan sonuçtan fark edebiliriz. Eğer modifieri uyguladıktan sonra ki sonuç yeterli değilse Turbosmooth’un alt menüsünde “iterations” değerini yukarı ok yardımıyla veya 1 ile 10 değeri arasında bir değer vererek yükseltip istediğimiz sonuca ulaşabiliriz.

Unutulmaması gereken önemli bir not; Turbosmooth modifieri objeye aşırı polygon eklediğinden dolayı iterations değerini abartmamak gerekiyor. Sahnede polygon sayısı çoğaldıkça sistemimizin gücüyle eş değer olarak program donabilir, çalışmamız kaydedilmemiş ise kaybolabilir.

3Ds Max hakkında daha çok bilgi edinebilmek için mutlaka eğitimlerimize katılın. Bilgi ve ön kayıt için tıklayın.

Okuduğunuz için teşekkür ederiz. Weeb Akademi…

Paylaşımlar

1
//