3Ds Max Render Süresini Kısaltma 

Merhabalar sevgili Weeb Akademi takipçileri. Bu yazımızda sizlerden en sık aldığımız sorulardan birini cevaplandıracağız. 3Ds Max render süresini nasıl kısaltırız ?

3Ds Max ile uğraşan herkesin en büyük isteği, gerçekçi renderlar almaktır. Basitçe özetlersek gerçekçi render için gerekli olanlar, gerçeğe en yakın modelleme, modellenmiş olan objemizi gerçek hayat ile özdeşleştirerek düzgün bir şekilde kaplanması, gerçekçi ve doğru ışık eklenmesi ve doğru render ayarlarının yapılmasıdır diyebiliriz.

Bir objeyi ne kadar detaylandırırsak ortaya o kadar düzgün model çıkar. Ancak detaylandırırken en önemli unsur objenin segment sayısıdır. Segment sayısı arttıkça detay artar. Bu da objenin daha detaylı ve pürüzsüz çıkmasına, ancak segment sayısı da arttıkça dosyamızın boyutu büyür ve render süresi uzar. Render süresini etkileyen buna benzer bir çok unsur bulunur.

Bunların en önemlilerine değinirsek;

 Objelerin segment sayılarını doğru ayarlamalıyız. Örneğin kameranın bakış açısına en yakın olan objeleri detaylı uzakta kalan objelerin segment sayılarını azaltarak render süresini azaltabiliriz.

Işık, renderlarımızın gerçekçi olabilmesi için çok önemli bir unsurdur. Işık kaynakları ne kadar çok ise render motoru bunları ayrı ayrı hesaplamaya çalışacak ve render süremiz haliyle uzayacaktır. Bu yüzden gereksiz ışık kaynağı kullanmaktan kaçınmalıyız. Sürekli ışık kaynağı kullanmaktansa kendi ışığını üreten objeler yaratabiliriz. Bu şekilde render süresini azaltmış olup, yeterli ışık kaynağını da elde etmiş oluruz.

Dışarıdan kaplama çağırırken kullanacağımız resim çözünürlüğü gereğinden fazla yüksek tutmazsak render süremizi kısaltmış oluruz.

Render ayarlarında abartıya kaçmamak gerekiyor. Her zaman karıştırılan bir konu olduğu için tekrardan değinmek istiyoruz. Modelleme ışık ve kaplama iyi değilse render ayarlarını ne kadar yükseltirsek yükseltelim istediğimiz sonucu elde edemeyiz. Bu yüzden render ayarlarını da kararlı hale getirmeliyiz.

Toparlayacak olursak, render süresi ile çalışma detayının, ışık kaynaklarının, render ayarlarının doğrusal bir orantısı bulunmaktadır. Bu yüzden bahsetmiş olduğumuz kurallara dikkat ederek, her unsurun yeteri kadarını kullanırsak render süremizde o kadar kısalacaktır

Bir dahaki blogda görüşmek dileği ile.

3Ds Max programını Weeb Akademi'den Öğrenmek için tıklayınız.

Weeb Akademi Blog Ekibi...

Paylaşımlar

1
//